Du är uppskattad och duger som du är

Gud uppskattar dig enormt mycket. Men det är inte för vad du gör eller vad du inte gör, som hans uppskattning kommer ifrån. Han uppskattar dig helt enkelt för den du är. Eftersom Gud uppskattar dig för den du är, så är det också så vi borde uppskatta varandra.


Om vi i större utsträckning uppskattar varandra för dem vi är, så tror jag att det kommer att leda till att vi också i större utsträckning vågar vara oss själva. Att vi människor så många gånger försöker bli eller vara någon annan, är enligt mig det största slöseriet som finns på denna jord. Gud skapade dig att vara du (om ni fattar vad jag menar). Om han hade velat att du skulle vara någon annan, så hade han ju givetvis skapat någon annan. Men nu har han ju skapat dig och vill därför att du ska vara du.    


Anledningen till att människor försöker bli någon annan tror jag till stor del beror på en känsla av att inte duga. Och genom att bli någon annan så tror vi att vi då kommer att duga. Jag menar att detta är helt meningslöst, av den väldigt enkla anledning att vi helt enkelt redan duger som vi är.


Känner du att människor omkring dig försöker förändra dig till att bli någon du inte är, så vill jag att du präntar in i ditt huvud, att: JAG DUGER SOM JAG ÄR!


(förresten så är det lika bra att du präntar in detta i huvudet, oavsett om du är i en sådan situation eller inte, för du duger ju helt enkelt som du är i vilken situation du än hamnar i. Så det är lika bra att alltid ha detta inpräntat.)  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0