Jag är beroende

Något jag har märkt väldigt tydligt är att ju närmare jag kommer Gud, desto mer inser jag hur vansinnigt mycket jag är beroende av honom. Jag inser mer och mer hur pass starkt knuten min lycka är, till min relation med Gud. Jag är helt enkelt oerhört beroende av honom.


Beroende är ju vanligtvis något man inte associerar med något bra. Beroende av olika slag är allt som oftast i olika hög grad farligt och skadligt. Saker man är beroende av är många gånger antingen skadliga i sig, eller är skadligt i för stor mängd. Beroende av något kan också vara skadligt även om det man är beroende av är gott i sig. Detta om ens tillgång till detta på något sätt är väldigt skiftande, så att man vissa stunder måste klara sig utan det.


Ett sådant här skadligt beroende är faktiskt raka motsatsen till mitt beroende av Gud. För det första så är Gud alltigenom god, och jag kan därför också omöjligt få för mycket av honom. För det andra så är Gud, med allt vad han är, alltid tillgänglig för mig. Så därför behöver jag aldrig någonsin klara mig utan honom.


Beroende är många gånger skadligt, men eftersom Gud är alltigenom god och att det han kan ge mig aldrig tar slut, så är mitt beroende av Gud något oerhört fantastiskt. Därför är också mitt beroende av Gud inget jag borde motverka, utan istället utveckla.      


Kommentarer
Postat av: Marlene

Tack Jonas! Vill bara saga att din blogg ar sa otroligt skon att lasa. En blogg som bygger upp och inte trycker ner som alla ytlighetsbloggar. Varje gang jag laser far det mig att paminnas om nagot viktigt. Lova att fortsatta blogga!

2010-11-16 @ 00:56:04
URL: http://metrobloggen.se/acupofh
Postat av: Jonas

Tack Marlene :). De e lite av min intention me den här bloggen,att den ska vara upplyftande o uppbyggande. Så de e roligt att du tycker de:)

2010-11-17 @ 23:13:33
URL: http://theamazinglight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0