Min egna lilla värld

För några dagar sedan så la jag upp låten ”my own little world” på bloggen. Jag har tänkt på den här låten en hel del sedan jag hörde den för första gången för någon vecka sedan. Jag har utifrån låten funderat mycket kring ”my own little world” och ”the bigger picture”. (Lyssna gärna på låten innan du läser detta inlägg, så hänger du lättare med på vad jag menar)

 

Vi människor är skapta till att leva i kärlek, harmoni och glädje med varandra och med Gud. Detta är the bigger picture eller den stora helheten. Eftersom vi är skapta till detta så handlar inte min egna lilla värld om mig. Mitt liv handlar om att föra in min egna lilla värld in i den stora helheten och bli en del av den.

 

Mitt liv handlar inte bara om mig, den handlar lika mycket om andra människor. Vi måste därför inkludera andra människor i vår egna lilla värld, först då bli våra liv del av något större: The bigger picture, den stora helheten. Desto mer vi inkluderar andra, desto mer blir vi också del av denna fantastiska helhet.

 

Jag tror att vi många gånger är rädda för att förlora något om vi ger oss ut utanför vår egna lilla värld, och vi försöker därför desperat att klamra oss fast innanför vår egen världs gränser, som vi har byggt upp. Jag tror dock inte att vi kan förlora något på att färdas utanför vår egen värld. Istället så tror jag att vi ute i den stora helheten kan erhålla fantastiska och oersättliga saker, som vi inte kan få någon annanstans. Därför tror jag att det är så vikigt att våga ge sig ut, för det är där denna världens härlighet finns. Stänger vi gränserna för vår egen lilla värld så går vi miste om härligheten som finns utanför.

 

Att min egna lilla värld skulle handla om mig, tror jag är en illusion. Tyvärr är det så att den här illusionen i olika stor uträckning har fått fäste hos oss alla. En illusions makt är dock inte absolut och kan därför brytas. Hur bryter vi då den här illusionens makt? Jag tror att vi helt enkelt måste ge oss ut, utanför vår egna lilla värld och in i den stora och sanna helheten. Då tror jag att vi mer och mer kommer inse att min egna lilla värld faktiskt inte handlar om mig, och har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller. Den handlar helt enkelt om något så mycket större och fantastiskare än så, och vi kan vara del av det.

 

För egen del så rör jag mig för sällan utanför min egen värld, och när jag gör det är stegen många gånger för korta. Men kanske kan det faktum att jag har blivit mer och mer medveten om detta, också göra att jag oftare lämnar min egna lilla värld och ger mig ut i den stora helheten. Och att jag då också vågar mig ut på vidder jag aldrig varit på tidigare. Då kan jag också i större utsträckning utforska och uppleva det fantastiska som finns därute. Jag hoppas i alla fall att min ökade medvetenhet om detta, kommer leda till det. För det är ute i den stora helheten jag vill att min egna lilla värld ska vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0