Att vara en god kraft

Jag tror att varenda människa har förutsättningar att bli en god kraft i den här världen. Men lika lite som en idrottare, som inte tror på sig själv kan nå sin fulla potential, så kan inte heller vi bli lika goda människor vi har förutsättningar att bli om vi inte tror på de goda krafter som finns inom oss. Jag tror att varenda människa har många bra och goda egenskaper, så leta i ditt inre efter dina goda krafter och ta sen fasta på dem och utveckla dem. Låt de goda krafterna inom dig definiera dig och bygg ditt jag kring dem. Förutom att jag försöker utveckla mina goda krafter så upplever jag även att jag har funnit själva källan och ursprunget till de här krafterna. Därför har jag också hittat det ultimata stället att utveckla och bygga på mina bra sidor och därmed automatiskt minska mina dåliga.     


Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant blogg. Läste en del. Har två frågor..

Vad har du för egna bevis på Guds existens?

Har du flickvän, hur ser du på det?

2010-10-14 @ 21:17:21
Postat av: Jonas

Tack för två väldigt intressanta frågor :)



Jag kan inte påstå att jag har några direkt konkreta bevis för Guds existens. Det starkaste beviset för min egen del är att jag väldigt tydligt har upplevt att ju närmare jag kommer Gud, desto fantastiskare blir mitt liv. Det finns helt enkelt inget som får mig att må så bra som Gud gör.



Nej nån flickvän har jag inte, klarar mig väldigt bra utan en också för den delen, men absolut så vill jag hitta den rätta tjejen att dela mitt liv med.:)

2010-10-14 @ 22:13:30
URL: http://theamazinglight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0