Du är unik

Att det finns över sex miljarder helt unika människor i den här världen, tror jag inte det är någon som har något att invända mot. Detta innebär att just du är helt unik, one of a kind. Det finns bara en som är som du. Jag tror att Gud av kärlek har skapat varenda människa, för att han ansåg att de behövdes på den här jorden. Oavsett om du tror att Gud skapade dig eller inte, så kan man inte förneka att varenda människa är helt unik. Varenda människa blir ju därmed en tillgång till den här världen. Det finns ju bara en som är som du, bara en som har dina erfarenheter, bara en som har din sammansättning av egenskaper. Du är alltså en enorm tillgång för den här världen. Ingen kan därmed ersätta dig. Du är unik! Försök därför inte bli någon annan, den personen finns ju redan. Av dig däremot finns det ju bara en. Om du ändrar dig och försöker bli någon annan, så försvinner ju det helt unika som du hade kunnat bidra med till den här världen. Just du är alltså oerhört värdefull oavsett om du tror att du är skapad av Gud eller inte.


Kommentarer
Postat av: Sara

Precis vad jag behövde idag! du skriver sjukt bra, Jonas

2010-10-03 @ 18:28:23
URL: http://saara.blogg.se/
Postat av: Jonas

Tack Sara! Satt o deppade över att Arsenal förlorade mot Chelsea, men nu gjorde du mig riktigt glad! :D

2010-10-03 @ 19:37:14
URL: http://theamazinglight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0