En förändringsprocess av hjärtat

Våra hjärtan befinner sig i en konstant förändringsprocess, ibland är den mer påtaglig och ibland är den mer stillsam. Det är en förändringsprocess som vi har den yttersta kontrollen över. Det är vi som bestämmer i vilken riktning förändringen ska ske.


Vi måste fråga oss vad vi vill fylla våra hjärtan med. Vi måste också inse att vi formar våra hjärtan varje dag, varje timme och varje minut. Sedan måste vi hitta den riktning vi vill att förändringen ska ske i. Jag försöker hålla min riktning mot Gud, för hos Gud finns allt jag vill fylla mitt hjärta med. Trots att jag ibland hamnar snett och tappar fokus, så är det mitt hjärtas längtan att röra sig i den riktningen.


Gud försöker inte kontrollera våra handlingar. Han vill att vi enbart ska göra goda handlingar gentemot varandra, men att kontrollera och styra oss är inga arbetsmetoder han använder för att uppnå detta. Istället så vill han förändra våra hjärtan, för att vi genom egen vilja i allt ska vilja göra gott. Gud vill inte tvinga oss till att göra gott, han vill att vi i våra hjärtan ska vilja göra det ändå. Just därför är Gud så angelägen om att få vara del av hjärtats förändringsprocess hos varenda människa.      


Kommentarer
Postat av: Simon F

Tjena Jonas! Vill bara säga att du skriver fantastiskt. Keep up the good work.. Ska bli kul att se dig nästa vecka!

Ha det gött! /Simon

2010-10-25 @ 15:04:52
Postat av: Jonas

Tack Simon! Ja de ska bli kul o träffas igen, ser fram emot de :)

2010-10-25 @ 15:28:41
URL: http://theamazinglight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0