Hjärta vs Hjärna

Min hjärna och mitt hjärta kan stundtals vara lite oense om vissa saker. Ibland händer det att min hjärna får för sig lite skumma saker och börjar tänka att det här med att Gud finns, inte kan stämma. Men som tur är så är mitt hjärta på hugget och ganska snart övertygar hjärnan igen om att Gud finns. Min tro sitter inte i huvudsak i hjärnan, utan främst i hjärtat. Mitt hjärta säger mig hur fantastisk Gud är, och att det är så klockrent att Gud verkligen finns. I Bibeln så står det att när man tar emot Jesus så flyttar han in i ens hjärta, därför är mitt hjärta så starkt och kan utan större och längre kamp vinna slagen mot hjärnan. Hjärtat är själva kärnan av vilka vi är, inte hjärnan. Därför borde vi lyssna på vad vårt hjärta säger. Jag väljer hellre att lyssna på mitt hjärta än min hjärna, och hjärtat säger mig att Gud finns och att han är helt makalöst fantastisk. Sedan kan min hjärna få bråka och försöka ställa till med vilka problem den vill, men den kommer aldrig att vinna över mitt hjärta där självaste Jesus bor.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0