Ljuset

Jag tror att det finns ett ljus i den här världen och att det är helt upp till oss att bestämma hur mycket av det här ljuset vi vill ta emot. Har man bara ett litet sken av ljuset, är det en tröst, men mörkret kan fortfarande skrämma en. Och ju mer av ljuset man har, desto mindre makt har mörkret att komma åt en. Ljus skingrar mörker, men mörker kan inte skingra ljus. Det enda som kan få ljuset att slockna är om vi inte litar på ljuset när mörkret omger oss, och själva släcker det.

Jag har upplevt hur fantastiskt det är att närma sig det här ljuset. Ju närmare jag kommer, desto fantastiskare blir det och jag förstår mer och mer hur mycket jag faktiskt behöver det.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0