Logiskt med logik?

Med hjälp av logiken kan man komma fram till att det är ologiskt att Gud finns. Men om Gud inte finns, vilken tilltro kan man då egentligen sätta till sin logik? Jag menar hur kan man komma fram till en logisk slutsats som stämmer, om det inte finns någon logik bakom logiken? Jag ser det som väldigt otroligt att man kan dra korrekta logiska slutsatser, om allting kommer ur en slumpmässig och okontrollerad händelse. För mig är det mer logiskt att det finns en logisk skapare bakom. Min logik säger mig det i alla fall.     


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du är bra logisk du Jonas;) Gillade det här inlägget speciellt mycket. Du skriver jättebra!

2010-10-10 @ 02:06:12
Postat av: Jonas

Tack Emelie! :)

2010-10-11 @ 19:15:11
URL: http://theamazinglight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0