Jesus är mitt ankare

Jesus är mitt ankare. När det blåser och vågorna slår mot mig, så driver jag inte iväg. För han håller kvar mig och när vinden mojnar och vågorna lugnar sig, så är jag fortfarande kvar på samma ställe. Därför kan jag finna trygghet, även när det stormar runt omkring mig. För jag kan vara viss om att ankaret inte kommer att släppa och låta mig driva iväg. Jag behöver inte oroa mig. Gud håller i mig och finns vid min sida så att jag lättare kan rida ut stormen. Genom att vara mitt ankare hindrar han mig också från att driva ut på djupare vatten, där stormen är än häftigare och vågorna ännu högre. Med denna vetskap om att jag har ett ankare, kan jag finna glädje, kärlek och trygghet, även när vågorna och vinden bara tycks öka i styrka. För så länge jag själv inte väljer att kapa av ankaret, så kommer han att hjälpa mig ur stormen och se till så att jag inte förlorar mig själv. För han har hållit kvar mig på samma ställe och inte låtit mig driva iväg på villovägar. Och det bästa är att han inte bara kan, utan inget hellre vill än att vara just ett sådant ankare för varenda människa på den här jorden.        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0