Sök

Många säger att de inte tror på Gud, men att de tror på någonting. Ni som tänker så här, vill ni inte veta vad detta kan vara? Mitt råd till de som tror att det finns något därute, men inte riktigt vet vad, är: Sök! Tror ni att det finns något där ute, försök finna det. Ni kanske inte hittar något, eller så hittar ni kanske något annat än ni hade tänkt er. Men gör ett försök, jag tror inte att det på något sätt kan skada er. Jag tror att en del kan vara lite rädda för att söka, eftersom de är oroliga över vad de ska finna. Men tänk om det ni finner är något helt obeskrivligt och fantastiskt, något som gör att du hittar din plats i livet, något som gör att du känner dig så otroligt älskad, något som ger dig en oerhörd frid i hjärtat och något som gör att du känner dig hemma. Tänk om detta finns därute. Ge dig ut och sök. Möjligheten att något sådant fantastiskt finns gör det värt att undersöka om det faktiskt gör det. Du har inget att förlora, däremot oerhört mycket att vinna.

Jag känner i mitt hjärta att jag har hittat Det, och jag måste säga att Det är mycket mer fantastiskt och underbart än jag någonsin med ord kan beskriva och förklara, till och med ens fatta. Sök, och om du hittar Det, så kan jag garantera att du inte kommer att ångra det.        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0