Vad framtiden än bär med sig....


Att gå en oviss framtid till mötes år något som lätt kan skapa oro. Själv så har jag egentligen inte en aning om vad min framtid kommer att bära med sig. Kommer jag att träffa någon, gifta mig och bilda familj? Vad kommer jag att jobba med, och kommer det vara ett jobb jag trivs med? Var och hur kommer jag att bo? Svaren på de här frågorna har jag inte en susning om.

En sak vet jag dock, och det är att det absolut inte finns någon anledning till oro. För det första så är det ju ganska dumt att oroa sig i onödan, och eftersom jag inte har någon aning om vad min framtid kommer att innehålla, så vet jag ju heller inte om den kommer att innefatta något jag skulle behöva oroa mig för, därför är det ju också helt enkelt lika bra att inte oroa sig för framtiden överhuvudtaget, eftersom jag inte vet om där ens finns något att oroa sig för.  Hängde ni med där? Haha


Men framförallt så vet jag att jag inte behöver oroa mig eftersom det finns en Gud som älskar mig och alltid är med mig, oavsett vad som händer. Och jag vet att så länge jag håller mig till honom så väntar alltid en framtid full av hopp, glädje och kärlek.     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0