Varför är vi här?


Varför är vi här på jorden? Jo, vi är här för att visa kärlek till människorna vi möter, vi är här för att lyfta upp människor som faller, vi är här för att hjälpa de människor som är i nöd, och vi är här för att visa människorna vi möter att de duger som de är. Detta är varför vi är här, och vi är här för att göra detta tillsammans med Gud, han som älskade oss först. Att älska och hjälpa människorna omkring oss är också det bästa sättet för oss att ge något tillbaka till Gud, för det är oss människor han älskar mer än något annat.  Genom att leva för andra människor, så kan vi göra våra liv till en enda lång lovsång till Gud.  


Jag är på många sätt otillräcklig, jag kommer ständigt till korta och insikten slår mig ständigt om att jag oerhört ofta gör så mycket mindre än jag både kan och borde göra, men jag vill göra mitt liv till en lovsång till Gud. Jag vet att ibland kommer min sång att klinga falskt och ibland kommer jag inte träffa tonerna rätt, men jag vet också att om en sång sjungs ifrån hjärtat så kan den trots sin bristfällighet vara oerhört vacker. Som tur är så finns heller ingen bättre än Gud på att se bortom alla brister, och se ett hjärtas skönhet.        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0